Premiera ROR-ów w ofercie PKO Banku Polskiego

150x110

0 zł za prowadzenie rachunku i korzystanie z bankowości internetowej, darmowy dostęp do bankomatów w Polsce i na świecie – dla najmłodszych, studentów i absolwentów, assistance domowy i medyczny – dla osób 60+, a do tego dla wszystkich klientów możliwość korzystania z ponad 1200 oddziałów oraz niemal 2000 agencji. To tylko niektóre korzyści dla tych, którzy zdecydują się na nowe rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe PKO Banku Polskiego. W ofercie pojawią się już 14 marca, a przekonywać do nich będzie Szymon Majewski.

Coraz atrakcyjniejsza oferta produktowa PKO Banku Polskiego to element realizowanej konsekwentnie Strategii „Lider” na lata 2010-2012. Przewiduje ona kolejne etapy unowocześniania Banku.

PKO Bank Polski jako zdecydowany lider polskiej bankowości detalicznej buduje swoją pozycję rynkową w oparciu o zrozumienie potrzeb klientów, z którymi chcemy budować długookresowe relacje. Nowe pakiety rachunków osobistych zostały przygotowane z uwzględnieniem ich preferencji, w oparciu o segmentację behawioralną. Towarzysząca temu poprawa jakości obsługi, na której chcemy się skoncentrować w najbliższych latach przyczynią się do trwałej zmiany wizerunku Banku – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Wdrożenie nowej oferty poprzedził rozbudowany proces analizy rynku. W trakcie badań przeprowadzonych przez SMG KRC na zlecenie Banku najczęściej wskazywanym elementem branym pod uwagę przy wyborze konta była opłata za prowadzenie rachunku (75 proc. ankietowanych) oraz sieć bezpłatnych bankomatów (38 proc. wskazań). Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. opłaty za przelewy (25 proc.) oraz za korzystanie z bankowości elektronicznej (17 proc.).

W pierwszej odsłonie nowej oferty od 14 marca 2011 wprowadzonych zostanie pięć nowych rachunków. Rachunek PKO Konto Pierwsze przeznaczone jest dla najmłodszych klientów w wieku 13-18 lat. Jego najważniejsze zalety to darmowe prowadzenie rachunku oraz przelewy internetowe, a także możliwość bezprowizyjnego korzystania ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie. Na podobne udogodnienia mogą liczyć klienci zakładający PKO Konto dla Młodych. Jest ono dedykowane studentom oraz absolwentom, którzy nie ukończyli 30 lat – warto podkreślić, że to jedyna oferta dostępna na rynku skierowana do tej grupy. Osoby, które ukończyły 26 lat muszą zapewnić systematyczne wpływy miesięcznie, aby nie ponosić opłaty za rachunek.

Z kolei posiadacze PKO Konto za Zero mogą liczyć na brak opłat za prowadzenie rachunku, jeśli zapewnią systematyczne miesięczne wpływy na konto w wysokości co najmniej 2 tys. zł. Oprócz tego korzystają z nowoczesnej, darmowej karty debetowej, bezpłatnych przelewów internetowych oraz sieci ponad 3,5 tys. bezprowizyjnych bankomatów. Z kolei posiadacze Superkonta Oszczędnego mają możliwość m.in. bezpłatnego korzystania ze wszystkich bankomatów na terenie całej Polski.

Absolutną nowością w ofercie Banku jest PKO Konto Pogodne – dla osób powyżej 60. roku życia – a w ramach niego bezpłatny assistance medyczny i domowy oraz program rabatowy w największej sieci Aptek Dbam o Zdrowie. Assistance medyczny daje możliwość m.in. umówienia terminu dowolnej wizyty lekarskiej, zapewnienia opieki pielęgniarskiej w domu po pobycie w szpitalu czy dodatkowej pomocy domowej po hospitalizacji. Dzięki assistance domowemu właściciel konta otrzyma bezpłatną pomoc ślusarza, hydraulika, elektryka czy mechanika naprawiającego sprzęt RTV, AGD. Dwa razy w roku może zlecić także zorganizowanie opieki nad ulubionym czworonogiem. Z kolei w ramach programu rabatowego w aptekach, na leki dostępne na receptę istnieje możliwość dofinansowania do 99 proc. ceny – w ciągu roku łącznie można zaoszczędzić do 1 tys. zł.

PKO jest liderem rynku rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, a nowe pakiety posłużą akwizycji nowych klientów. Są odpowiedzią na rewitalizację oferty w bankach konkurencyjnych w latach 2007-2010 oraz ich agresywny marketing. W drugiej odsłonie nowych propozycji od 15 maja Bank udostępni nowe rachunki również dla klientów bankowości osobistej i prywatnej.

Wprowadzeniu do oferty PKO Banku Polskiego nowych produktów towarzyszyć będzie kampania reklamowa we wszystkich mediach, której twarzą został Szymon Majewski. Reżyserem dwóch pierwszych spotów reklamowych jest Tomasz Konecki, za całość produkcji odpowiada dom produkcyjny CUT CUT. Za stworzeniem kreacji stoi zespół kreatywny DDB, za działania w Internecie odpowiedzialna jest agencja OS3, a za zakup mediów dom mediowy Universal McCann. Emisja spotów rozpocznie się 12 marca.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Za rok 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 3,3 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.